loader
×

Flexibele verpakkingen bieden een unieke kans om aan de vraag van de consument te voldoen, gemak te bieden en verpakkingsafval te verminderen. Dit type verpakking is beter bestand tegen de ontberingen van e-commerce in vergelijking met harde verpakkingen. Flexibele zakjes scheuren bijvoorbeeld minder snel open; en producten zoals voedingsmiddelen, dranken of vloeistoffen zullen minder snel lekken of morsen, maar kunnen nog steeds veel gemak bieden wanneer het zakje wordt gecombineerd met de juiste pasvorm en sluiting.

Verzend efficiëntie

Omdat flexibele verpakkingen op duurzaamheid lichter zijn en minder ruimte innemen dan stijve containers, kunnen merken verwachten dat ze in de hele toeleveringsketen efficiënter kunnen verzenden. Ongevulde stijve verpakkingen kunnen tot 26 keer zoveel ruimte innemen als ongevulde flexibele zakken, wat betekent dat verpakkers in wezen lucht verzenden en opslaan. Eenmaal gevuld, worden stijve pakketten zwaarder en duurder om te verzenden dan flexibele pakketten gevuld met een gelijke hoeveelheid product, wat ook resulteert in verhoogde emissies en afhankelijkheid van karton en plastic.

De toekomst van e-commerceverpakkingen

Aangezien consumenten blijven vragen om duurzamere verpakkingen en merken werken aan duurzaamheidsinitiatieven, is het veilig om te voorspellen dat toonaangevende merken en verpakkers zullen kiezen voor flexibele verpakkingen. Uiteindelijk, als het gaat om e-commerce, bieden oplossingen zoals flexibele verpakkingen merken de mogelijkheid om zich te onderscheiden in de markt en tegelijkertijd hun duurzaamheidsdoelen te bereiken.

Proces van winkelen

Kortom, online prijsvergelijking (op webwinkels) is niet echt een gemakkelijke plek om doorheen te gaanconsumenten vergelijken gewoon de beschikbaarheid van het product en de prijs. De term 'winkelen' wordt terloops gebruikt om het selecteren van een product voor aankoop aan te duiden. Vergelijkend winkelen betekent vaak het proces waarin het te kopen product wordt bepaald het resultaat van het uitvoeren van een beoordeling van producten, met name hun prijzen. Daarin de focus vaak op het moment van het daadwerkelijk nemen van de aankoopbeslissing. Hoe het ook is het is belangrijk om te erkennen dat 'winkelen' een proces is en niet alleen het beslissingsmoment.

Het is ook slecht voor de gezondheid en milieu, als verpakkingen niet duurzaam zijn. Een product met eenvoudige productkenmerken heeft meestal een paar vaste, duidelijke basissen voor productaankoop criteria. Als we bijvoorbeeld een film-dvd willen voor een weekend, doen we dat meestal zoek naar slechts een klein deel van de product attribuutdetails; na het selecteren van een bepaalde zettitel, kijken we meestal niet naar andere productkenmerken. Extra uitdagingen voor producten met complexe productkenmerken zijn daarentegen hoe individuele productkenmerken begrijpen en hoe je het product hiermee kunt beoordelen attributen.

blog